Treść strony
Burmistrz Drezdenka Karolina Piotrowska
Rok urodzenia 1983, geodeta-kartograf, absolwentka Wydziału Inżynierii Kształtowania Środowiska i Geodezji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu; ponad siedem lat przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą na terenie Gminy Drezdenko - firma AZYMUT" USŁUGI GEODEZYJNO-KARTOGRAFICZNE; od 2015 r. sołtys wsi Grotów; członek stowarzyszenia Grotowskie Inicjatywy Twórcze. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Szczecińskim, kierunek: Prawo Administracyjne i Samorządowe.
Od 21 listopada 2018 r. Burmistrz Drezdenka na kadencję 2018 - 2023.
Zamężna, córki Lena i Maja. Zainteresowania: powieść kryminalna, sport.
Do zadań Burmistrza należy:
- Reprezentowanie Urzędu na zewnątrz.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Zapewnienie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników.
- Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy.
- Czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu.
- Wydawanie decyzji w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej.
- Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla burmistrza przez przepisy prawa oraz uchwały Rady.
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działaniem następujących komórek organizacyjnych Urzędu:
- Urzędem Stanu Cywilnego,
- Pionem Ochrony Informacji Niejawnych.
Zastępca Burmistrza Mateusz Grzymałowski
Urodzony w 1986 roku w Drezdenku. Metalurg – odlewnik, absolwent Wydziału Odlewnictwa Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie; w latach 2007-2018 zatrudniony w Victaulic Polska Sp. z o.o. w Drezdenku w tym od 2012 na stanowisku Inżyniera w Dziale Inwestycji, Badań i Rozwoju. Dodatkowo od 2016 roku przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą jako wydawca lokalnej prasy i wykonawca rysunków technicznych. Prezes Stowarzyszenia Przyjazna Gmina Drezdenko.
Od 18 grudnia 2018 r. Zastępca Burmistrza Drezdenka.
Zainteresowania: literatura popularnonaukowa, sport, projektowanie.
- Wykonywanie zadań w zakresie powierzonych mu obowiązków, a w szczególności:
- koordynowanie działań nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- sprawowanie nadzoru merytorycznego nad pracą nadzorowanych komórek organizacyjnych,
- sprawowanie nadzoru nad realizacją budżetu przez podległe komórki organizacyjne.
- Podejmowanie czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub w razie wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.
- Dokonywanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu oraz wobec kierowników jednostek organizacyjnych w zakresie objętym upoważnieniem.
- Wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością następujących komórek organizacyjnych Urzędu:
- Referatem Gospodarki Gminnej i Ochrony Środowiska,
- Referatem Nieruchomości i Gospodarki Przestrzennej,
- Referatem Realizacji Inwestycji i Zamówień Publicznych.
Sekretarz Gminy Wiesław Sawicki
Wiesław Sawicki – urodzony w Drezdenku, w 1963 roku. Absolwent Akademii Rolniczej w Szczecinie. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu administracji publicznej. Posiadaną wiedzę uzupełnia systematycznie na kursach i szkoleniach dotyczących problematyki samorządowej, o czym świadczą liczne certyfikaty krajowe i zagraniczne. Audytor systemu zarządzania jakością. Pracę zawodową rozpoczął w 1987 roku w Urzędzie Wojewódzkim w Gorzowie Wlkp. Następnie przez kilka lat pełnił funkcje kierownicze w zakładzie rolnym. Z samorządem związany od 1998 roku. Wyznaczony przez Wojewodę Gorzowskiego na pełnomocnika ds. tworzenia powiatu strzelecko-drezdeneckiego, następnie wybrany na sekretarza tego powiatu. W grudniu 2006 roku powołany na z-cę burmistrza Strzelec Krajeńskich. W lutym 2012 roku w przedterminowych wyborach wybrany na burmistrza Strzelec Krajeńskich. Funkcję sprawował do grudnia 2014 roku. W latach 2015 - 2018 pracował w strukturach Miasta Gorzowa Wlkp. Ostatnio jako dyrektor wydziału organizacyjnego urzędu. W grudnia 2018 roku przeszedł do pracy w Urzędzie Miejskim w Drezdenku. Od września 2019 roku sekretarz gminy. Ma dwoje dorosłych dzieci i dwóch wnuków.
Do zadań Sekretarza Gminy należy:
- Koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy.
- Nadzorowanie dyscypliny pracy w Urzędzie oraz przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
- Doskonalenie organizacji pracy Urzędu.
- Dbanie o właściwą obsługę interesantów i sprawny obieg dokumentów, nadzór nad przestrzeganiem instrukcji kancelaryjnej oraz rzetelnym i zgodnym z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego załatwianiem spraw.
- Zapewnienie publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym.
- Koordynowanie prac związanych z przeprowadzaniem wyborów, referendów i spisów.
- Nadzorowanie nad przygotowywaniem na potrzeby Burmistrza i Z-cy burmistrza odpowiedzi na wnioski i zalecenia pokontrolne organów kontroli zewnętrznej dotyczącej Urzędu.
- Przyjmowanie od pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych Gminy oświadczeń majątkowych oraz ich przechowywanie.
- Nadzorowanie nad właściwym i terminowym przygotowywaniem materiałów i dokumentów będących przedmiotem posiedzeń Burmistrza oraz Rady Miejskiej i jej komisji.
- Udział w posiedzeniach Rady Miejskiej i jej komisjach.
- Koordynowanie działań związanych z przygotowywaniem odpowiedzi na interpelacje radnych, a w razie potrzeby organizowanie narad w celu zredagowania odpowiedzi o charakterze interdyscyplinarnym.
- Nadzorowanie nad właściwą i terminową realizacją zarządzeń i innych rozstrzygnięć Burmistrza.
- Nadzorowanie nad właściwym i terminowym rozpatrywaniem skarg i wniosków oraz przygotowywanie ich okresowej analizy.
- Wykonywanie innych zadań i czynności powierzonych przez Burmistrza.
- Sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością Referatu Organizacyjnego.
Skarbnik Joanna Bajcar
Do zadań Skarbnika należy:
- Wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości.
- Nadzorowanie prac oraz opracowywanie materiałów do projektu budżetu Gminy.
- Nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu Gminy.
- Sprawowanie nadzoru nad służbami Ref. Finansowo-Budżetowego Urzędu.
- Czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej.
- Kontrola dokumentacji dotyczącej operacji gospodarczych i finansowych i ich zgodności z planem finansowym Urzędu.
- Dysponowanie środkami finansowymi Urzędu wspólnie z kierownikami Referatów oraz z samodzielnymi stanowiskami.
- Kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych.
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie absolutorium dla Burmistrza, a w szczególności przygotowanie zbiorczego sprawozdania z wykonania budżetu Gminy na podstawie sprawozdań sporządzonych przez właściwe komórki organizacyjne i dysponentów budżetu gminy.
- Opiniowanie projektów aktów prawnych i innych dokumentów niosących skutki finansowe dla budżetu Gminy.
- Wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.